Tuesday, August 29, 2017

Jejalan Ke Bumi Tganu eatikkk...

14hb Ogos 2017.
Mu tau dok dekat  dua tahun gak mari balik...mari balik Johor Ganu masa tu...1983-1985. 

Dahh kawe pong ore Kelate Ganu belaka.  Dua tahung hambo dok gecek Kelante ...rojak-rojak manis dengae bahsa orang Ganu...mudoh je ruponya....hehe.  Susah lagi bergoyak bahaso Jowo.

Yang benor lupo dah banyak bendanya,kat Muor ni ada lagu laien kalau demo bercakap.  Cayalah, orang Ganu Kelante mudah je pahae.
 

Mujur dok hilang lagi member lama, rupanya ada di situ, di Felda Jerangau tu.... Dok tahuu, tak doh arah nak cari demo.  Le ni le ha baru dapat tahuu...Alahai Pak long pukul canang kat demo Che Pah ada mariiiiiii....
Emmm....seronok dehhh!. Habis pukul talipong belaka kat Che Pah.Terima kasih Pok long Sharif.





Cakap Johor je lah ya...kekok benor lah saya sekarang.
Ni lah mula tempat saya tinggal dulu.  Rumah penoreka yang diubah suai.  Bahagian depan disewakan kepada dua orang nurse, saya dan Kak Aminah (Orang Kelantan).  ( saya lum dapat trace kat mana dia tinggal sekarang).  Rumah ni masih berkeadaan yang sama waktu saya sampai hari tu 14hb Ogos 2017.




Alhamdullilah saya bersyukur, memang tak menyangka dapat menjenguk teman-teman saya yang berkerja satu bumbung di Klinik Kesihatan Jerangau.  Masing-masing dah pencen dan dah nampak tua seperti saya...Suami tak beritau awal nak kesana...tak sempatlah nak mencari buah tangan untuk mereka.  Keputusan yang tak dirancang itu saya layan sahaja asal saja dapat menjenguk mereka.
Demand...demand sangat karang semuanya tak jadi!...









No comments:

Post a Comment