Thursday, February 7, 2019

Musafir dan takdir yang tak boleh di beli...


Hakikatnya siapa sangka terpanggil jua saya kesana. Saat suami berura-ura mencari arah.Saya ? serios ke nak pergi umrah. Jika berlaku,bukan sebarang panggilan..dia benar-benar panggilan Allah dan ketentuanya.

Mungkin hanya mimpi?

*************

Diri tak setegap dulu...Terbayang kesukaran yang mungkin saya tempuh sewaktu di Raudah.
Tiada artinya jika menjunjung Masjid nabi tidak dapat ke Raudah. Akhirnya saya berserah,ada rezeki Allah akan atur segalanya.... dan begitu takdir yang tertulis,saya redha.

Malam 19hb Jan 2019..
Kami bergerak ke KLIA dengan menyewa Lemozin airpot untuk pergi dan balik nanti...pergi berempat. Tak nak menyusahkan keluarga...sebab pernerbangan di Jadualkan sebelum subuh.  Kali ini kami bawa putera dan puteri Faiz@Amini. Penerbang pesawat AirAsia meninggalkan KLIA tepat pukul 5 pagi. Kembara yang panjang 10 jam dalam pesawat....Jam 10 pagi kami sampai di Jedah.


Alhamdulilah mudah je perjalanan umrah kami.  Terima Kasih Tn.Hj.Mohd Taib Bin Jalil, mutawif dari Syarikat TIRAM TRAVEL. Alhamdullilah,banyak membantu kami sekeluarga....





Serba sedikit pengalaman yang tercatit dalam kenangan kami...
Melawat Jabal Rahmah..tempat pertemuan Nabi Adam dan isterinya Hawa kan...hehe .




Ok...sebenarnya talipon saya rosak tak dapatlah rakam gambar seperti selalu...harap ikhsan anak-anak beri gambar...mereka tak ada pengalaman dan teruja dengan pengalaman baru.

ni pula gambar yang kami ambil sebelum kami mulakan tawaf Widak Meninggalkan Kota Mekah untuk berangkat ke Madinah.


Sekian sahaja..
Untuk anda yang tertanya-tanya kemana hilangnya kami...ni lah jawapan kami.

Mudah-mudahan Umrah kami,umrah yang mabrul.
Biasalah..balik 30hb tu..kami terdemam juga..
sikit je...sekarang hampir pulih. 
Kami tak tahan sejuk!
minggu tu musim hingga 12C...Sejuk!

Sayang semua...jumpa dengan lain pengalaman ya!.Insya Allah.

Terima Kasih kat peminat tegar saya...tak kenal siapa anda,percayalah saya hargai ketekunan anda mengikuti Blog Kamalati Aida.

Selamat Malam!

No comments:

Post a Comment