Thursday, January 4, 2018

Hari ini....


Jumaat 5hb Jan 2017 @ 17 Rabial akhir 1439.


Di sini hujan mulai dari sebelum subuh lagi.

Biasalah kena tinggal bersama anak-anak.
Jam 5.30 pagi suami saya bergerak meninggalkan rumah.  Dalam hujan...
Masih gelap...Doa saya semoga selamat sampai ke destinasi.
Teringat peristewa 3 hari lalu apabila berita ambulan berlanggar dengan orang awam berlaku lagi.  Tangkai hati saya bergolak kuat, 30hb Mei 1995 kembali di ingatan...Saat ini saya adalah isi perut sebuah ambulan dan terbalik beberapa kali...yang tinggal pada diri saya adalah cacat yang kekal....Di saat saya mengintai berita, bersyukurlah kerana tidak melibatkan kawan-kawan sekerja saya masa lalu tapi berita beberapa hari yang lalu, adalah berita kematian.Sedih sangat....

😍

Mengurus orang tuanya.  Redha setiap perjalanan hidup ini.Ayah memiliki dua anak lelaki sahaja, yang tua harus bertanggung jawab buat ayah nya. Lagi pun kami yang dekat...
Bersyukur kami masih memilik ayah.....Alhamdullliah.

Hujan pagi, kebetulan hari cuti di Negeri Johor tapi.....aktibiti harian harus berjalan seperti biasa.Dalam hujan petus penunggang motorsikal memang tiada pilihan untuk teruskan hidup.  Alhamdullilah,abang menaiki kereta ....dah pun sampai di Bukit Gambir jam 8 lebih pagi tadi.  Dia sempat call, dan berkata dia sempat mendengar Takzirah Subuh berjodol " Ikhlas" .

Heheh....barangkali kerana rindu lah tu!. 😊😊

Bila ayah dah banyak lupa-lupa... sudah tanggung jawab anak sepenuhnya membantu Kan!.  Keizinan dan timbang rasa seorang isteri itu mesti tip top.  Lelaki lemah dengan isteri yang cerewet, insyaAllah saya tidak cerewit mana.  Lagi pun hanya itulah seorang ayah tempat menumpang kasih.  Saya tidak punya ayah melainkan dia.


Terasa sunyi tanpa suami disisi walau pun hanya setengah hari
Terasa sunyi tanpa suami disisi sewaktu dia pergi gail setiap pagi dan petang.
Allah berikan suami bukan untuk di ikat kaki dan tangannya....
Harap-harap dia pandai menjaga dirinya.  Dunia akhir zaman banyak pengaruh luar yang boleh merobik hati,meracun , mengaram,mengula dan mengubat ....kadang-kala mereka  boleh dapat dari orang luar bukan dari isteri yang setia..... begitulah sesudah bercampur gaul ( tah dengan sapa-sapa).  Emmm.....katanya iman lelaki senipis kulit bawang!. (risau juga Kan!).

Harap pandailah memilih. Saya hanya berharap Allah selalu melindungi setiap langkah perjalanan hidupnya. Adat menumpang kasih, selalu percaya sejauh mana dia pergi, kasih itu masih lekat di hatinya.  Selagi dia bergelar suami dan memenuh dan melaksanakan tanggung jawab pada tuhan nya...doa dan restu saya terus titipkan.  Aamin. Alhamdullilah.









No comments:

Post a Comment